روش های نوین بازاریابی

روش های نوین بازاریابی
بازاریابی چیست؟
طبق یک تعریف ساده، بازاریاب به فردی گفته می شود. که بتواند یک محصول مشخص را در یک بازار هدف. با یک سری شرایط خاص به فردی که به آن نیاز دارد ارائه دهد. و در ازای آن چیزی دریافت کند.
بازار هم مکانی است که دو یا چند شخص کالا یا خدماتی را در آن مبادله می کنند یا به اصطلاح خرید و فروش در آن انجام می شود.
امروزه بازارها از نوع سنتی خارج شده و به طور گسترده ای رواج پیدا کرده اند، که در مقاله ای مفصلی به شرح و بسط انواع بازار می پردازیم.
اکنون باید فروشندگان یا کارشناسانی حضور داشته باشند. که بتوانند طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدام به فروش نمایند.
به این نوع اقدامات و استراتژی هایی که برای فروش به کار برده می شود. بازاریابی فروش گفته می شود.
پیشنها میگردد مقالعه ایمیل مارکتینگ را حتما مطالعه کنید
در اینجا به چند تکنیک مهم و کلیدی در راستای فروش حرفه ای تر بیان می گردد:
۱. فروشنده حرفه ای به دنبال فروش راه حل است.
به طور مثال می گوید:
در صورتی که فروشنده متوسط در صدد فروش فایده است، مثلا میگوید محصول من میتواند فلان کار را انجام دهد.
همچنین فروشنده غیر حرفه ای به دنبال فروش ویژگی های های محصول خود است ، به طور مثال می گوید کالای من پنج ویژگی بیشتر از فلان رقیب دارد.
۲. مدیریت زمان
از این نکته غافل نشوید که زمانی را که باید صرف فروش یک کالای ارزان قیمت شود به همان میزان است که باید صرف فروش کالای گران تر شود، پس مدیریت زمان می تواند موجب فروش بیشتر شود.
۳. تکنیک همیشه باش
در بازاریابی های قدیمی شعاری بود با عنوان به مشتری نزدیک باش و اینقدر تاکید کن تا بفروشی در حالی که فروشنده باید کمکی برای مشتری باشد تا فروش بهتری داشته باشد.
این تکنیک به فروشنده کمک میکند تا مشتری راغب را به مشتری بالقوه و مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کند.
تاکید تمام روش های نوین فروش بر معرفی فروشنده به عنوان یک حامی است نه یک مزاحم.
۴. تمرکز بر کیفیت به جای کمیت
این درست است که فروش تا حدی بازی با اعداد است، و اینکه مشتری از شما قیمت را میخواد و شما بالاجبار باید با اعداد و ارقام به دنبال تحریک مشتری باشید اما کلید موفقیت شما در کیفیت آن مکالمه و گفتو گو است.
۵. همیشه مرحله بعدی وجود دارد
یک فروشنده حرفه ای در خصوص زمان جلسه بعدی یا مکالمه بعدی برنامه دارد و مشتری را برای آن تشنه نگه میدارد و همه اطلاعات را به وی نمیدهد.
۶. فرد مناسب را پیدا کنید
یکی از روش های جدید فروش پیدا کردن فرد تصمیم گیرنده و تاثیر گذار است.
در این مقاله تلاش کردیم تا بعد از توضیح مختصری در مورد بازار، محصول و فروشنده چندی از روش های نوین را در جهت فروش حداکثری ارائه نماییم که در مقاله بعدی به تکمیل این مهم می پردازیم
دیدگاهتان را بنویسید